donderdag 25 juli 2013

One big mess ...

De titel van dit blogje verwoord wel aardig hoe ik ons huisje momenteel ervaar: "ONE BIG MESS". Is het echt zo erg? Laten we het eens checken ... ik ga van boven naar beneden:


De zolder ...


is bezaaid met gekregen kleding. Maanden en maanden geleden heb ik kratten met kleding weggegeven. De kratten zou ik terugkrijgen en ik had de eigen stapels op het reservebedje neergelegd. Toen was het reservebedje nodig en belandde de kleding op de grond, die daar nu nog steeds ligt. De kratten heb ik nog steeds niet terug. Kortom best een puinhoop. Dan is er nog een wasmand vol met wollen was die moet worden weggewerkt en een tas met kleertjes die moet worden uitgezocht en de boel mag ook wel eens gestofzuigd worden. Kortom ... bende.

 

De familieslaapkamer ...


valt nog wel mee. Er liggen wat boeken op de grond die gebruikt zijn om de co-sleeper tijdelijk op te hogen. De co-sleeper is nu niet meer opgehoogd maar omgebouwd tot normaal ledikantje. De boeken liggen er nog. Er moet nodig gestofzuigd worden en de boel moet een keer netjes worden nat afgenomen. Achter het schot liggen (naast de boeken die op de grond liggen) boeken die nodig weg moeten. Ook liggen er handdoeken en andere spullen die nodig eens moeten worden uitgezocht en opgeruimd. Deze slaapkamer ziet er netjes uit, maar achter het schot ... beware .... Kortom ... bende.

 

De kinderkamer ....


is eigenlijk niet echt in gebruik. Maar straks voor de baby is het wel weer handig. Daar ligt nog een luchtbed van een logeetje die nog moet worden opgeruimd, achter het schot ligt ook weer van alles dat moet worden uitgezocht en ook hier is stofzuigen en stof afnemen wel een vereiste.

 

De werkkamer ... 


Mijn man is van de stapeltjes. Die liggen er dus ook volop op zijn bureau dat ook al ligt stof te vangen. Ook liggen hier boeken die ik al tijden in de verkoop heb (maar waarvan de verkoop dus niet opschiet) en andere troepjes op de tafel. De kast is behoorlijk netjes en op orde. Hier moet nodig opgeruimd worden en ook hier moet weer worden gestofzuigd en afgenomen.

 

De badkamer ...


kan wel weer een poetsbeurt gebruiken. De kikker met het kinderspeelgoed moet weer even worden opgehangen en de boel moet nodig weer ontkalkt worden.

De gang en de wc en de trappen .. 

 

in principe gewoon netjes, maar mogen wel weer even schoongemaakt worden. En de schoenenkast moet worden uitgemest.

De woonkamer ...

is behoorlijk op orde ... MAAR .... de siergrindvloer moet nodig gereinigd worden. Dat kost echt even een paar uur werk en dat is het makkelijkst te doen als de kinderen even niet in de buurt zijn en aan je rokken hangen. Hier mag het speelgoed ook wel even goed worden uitgezocht en overtollig spul dat niet gebruikt wordt kan weggegeven of gegooid (afhankelijk van de staat) worden. Ook mogen de tijdschriften wel een keer worden uitgezocht en de laatjes in de buffetkast mogen ook worden opgeschoond en ja ... de trapkast mag ook wel weer eens worden opgeruimd.  En als we dan toch aan het stofzuigen en afnemen zijn ....

De keuken ... 

 

kan wel een poetsbeurtje gebruiken

 

 De bijkeuken... 

 

bevat een kast die nodig moet worden uitgemest en ook moet goed gekeken worden welke jassen nog gedragen worden en welke niet. Het oud papier dat in de bak ligt moet naar de container, het verzamelde glas  naar de glasbak en de geleende weckflessen die moeten terug naar degene van wie ze geleend zijn.

 

Conclusie... het is echt een mess. 

Kasten moeten worden uitgemest. Er moet nodig worden opgeruimd.  Boeken moeten de deur uit. Oud papier, glas en overtollig speelgoed moet de deur uit en er moet nodig worden gestofzuigd en het huis verdient een poetsbeurt. Kortom ... werk aan de winkel. 

Hoe kwam dit nou zo ver? Want normaal is ons huis altijd zo netjes op orde. Onze schoonmaakster is bevallen en een hele tijd veel minder vaak langsgekomen en nu is ze nog niet helemaal op orde dus voorlopig komt ze waarschijnlijk helemaal niet. Door de zwangerschap ben ik vermoeider dan ik normaal ben. Ik ben ook nog eens meer gaan werken. Kortom, minder tijd, minder ondersteuning en uit het ritme geweest. Maar nu werk aan de winkel want dit vind ik echt niet fijn. Ik ga eens bedenken hoe ik hier met meest efficiënt doorheen kan vliegen. Wordt vervolgd ...


 


1 opmerking:

  1. Ik ben even aan het teruglezen ;) ik ben niet zwanger (gelukkig maar ! ben bijna 52j ;) maar heb
    de laatste dagen ook veel gewerkt , kids zijn op vakantie geweest....
    dus hier ook veel was en chaos...
    ben beetje bij beetje de boel aan de kant aan het maken....gelukkig
    is de kinderkribbe waar ik help drie weken dicht dus tijd genoeg nu
    alleen nog de goesting vinden zoals we dat hier zeggen om er aan
    te beginnen....
    liefs en sterkte met opruimen

    BeantwoordenVerwijderen