maandag 5 augustus 2013

Big mess, schoonmaken

Onlangs schreef ik over de bende die ons huishouden momenteel is. Langzaam maar zeker komt daar ietsjes verbetering in, het gaat nog niet zo snel als ik eigenlijk wil, maar gezien de huidige situatie (werk tegenwoordig weer wat meer, ben zwanger en ben iets minder fit, onze schoonmaakster heeft moeten stoppen door ziekte) is dit wat nu haalbaar is. Inmiddels is de wasachterstand weggewerkt, hebben de badkamer, keuken en wc een uitgebreide poetsbeurt gehad en is 1 van de slaapkamers weer toonbaar. Het doel is nu om 1 ruimte per week op te ruimen en schoon te maken en hetgeen al netjes is gewoon netjes bij te houden. Kortom, het gaat de goede kant op.

Op marktplaats heb ik gezocht naar mensen die hun diensten voor schoonmaak en strijk aanbieden. Ik heb denk ik goede gevonden, moet nu alleen nog even contact leggen. Hopelijk klikt het en kunnen we tot afspraken komen. Dat vind ik nog wel spannend, want onze huidige hulp komt al jaren en is zo vertrouwd. Ik heb ook nog even getwijfeld om helemaal te stoppen met huishoudelijke hulp, dat spaart toch aardig wat geld uit, maar ben tot de conclusie gekomen dat dit qua energieniveau momenteel gewoon niet zo verstandig is. Ik ben meer gaan werken, er komt straks een kleintje bij die ook de nodige aandacht en energie gaat vragen, zelf herstellen van de zwangerschap en bevalling. Kortom, reden genoeg om te denken dat het hier druk zat zal zijn en we beter wel een hulp kunnen proberen te vinden. Plus dat ik het ook wel een mooi idee vind hoor, dat ik iemand van inkomen voorzie doordat deze voor mij werkt. Ik vind dat iets moois. 

Voor de was heb ik online een droogmolen besteld zodat ik deze in het vervolg beter buiten kwijt kan. Mij geeft dat het absolute gevoel van burgerlijkheid en eigenlijk vind ik dat wel leuk. Ik twijfel letterlijk al een jaar over de aankoop van zo'n molen en nu heb ik toch maar de knoop doorgehakt. tIn het trapgat op zolder heb ik twee rekken hangen en voor buiten heb ik een klein rekje, maar ik merk steeds vaker dat ik daarmee niet uitkom en ik vind het zo zonde om de droger te gebruiken. Die gebruik ik liever als het echt even niet anders kan. Dus gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en na lang beraad een kwalitatieve molen besteld. Daar ga ik vast jaren lang plezier van hebben. Ik twijfelde steeds maar weer over deze aankoop, omdat ik het toch wel prijzig vind. Aan de andere kant gaat zo'n molen natuurlijk wel jaren mee en zorgt het, als het goed is ook voor minder gebruik van de droger en minder vocht in huis (doordat de was buiten hangt in plaats van binnen in het trapgat). Kortom, het leek me een verantwoorde aankoop.

Ik heb trouwens wel een idee voor een handig product: een regenscherm om over je droogmolen heen te doen voor als er was aan hangt en er risico is op een buitje. Heb er echt naar zitten zoeken, maar dat bestaat dus nog niet.

Over verantwoorde aankopen gesproken....... Bijna anderhalf jaar geleden schreef ik over de aankoop van onze gietijzeren pannen. Dat was destijds een flinke aanschaf. Inmiddels kan ik vertellen dat ze het geld waar zijn. Ze zijn nog als nieuw, niets mis mee en worden naar volle tevredenheid zo'n beetje dagelijks gebruikt. Ik ben dus heel blij en tevreden met deze investering want als ik had vastgehouden aan pannen met een levlonlaag had ik inmiddels al weer twee setjes met pannen versleten naar verwachting en was ik inmiddels duurder uit geweest. Ik hoop over een jaar of wat ook zo tevreden terug te kijken op de aanschaf van de droogmolen.





2 opmerkingen:

  1. Heb je al patent aangevraagd voor zo'n scherm? Doen hoor anders gaat een ander met de eer (en de centjes) strijken ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Vlindertjelief, Het is inderdaad een goed idee, maar het bestaat al wel hoor. Er zijn er zelfs verschillende, maar de beste is wel deze : www.dry2dry.nl of facebook.com/dry2dry of youtube.com/dry2dry
    Groetjes, Simon

    BeantwoordenVerwijderen